• 0739-362032
  • info@systerknuten.se

Boka / schema

Boka tid i Göteborg

Vårschema 14 jan – 14 april

Reservation för eventuella förändringar. För aktuellt schema gå till bokningen

 

 

 Bokningsregler

Du bokar dig genom vårt bokningssystem timecenter där du loggar in med din mailadress. Du både bokar och avbokar dig via detta system.

Tryck på knappen BOKA för att ta dig till bokningen.

  • Du kan boka dig 2 dagar innan
  • Avbokning måste göras 3 timmar innan klassen startar
  • Om du inte dyker upp på en bokad klass, dras ett klipp från ditt kort. Har du inget klippkort skickas en faktura på 150:- för utebliven klass
  • Schemat ovan är ett grund schema med reservation för förändringar tex vid happeningpass, workshops eller eventuella förändringar. De bokningar som ligger i bokningssystemet är alltid det aktuella schemat.
  •  Om du har en reservplats, kolla alltid din mail 3 timmar innan ifall du fått plats. Du måste avboka platsen 3 timmar innan om du inte kan komma.
  • Vi ber dig att respektera våra bokningsregler och enbart boka dig om du är säker på att du kan och vill gå på klassen🙂

 

Afrodans

Barfotadans till trummusik. Härlig, eldig och fantastisk kul!

Afrodansen är en inspiration av afrikansk dans med stora, kraftfulla och fundamentala rörelser. Måste testas:-)

Det är en enkel klass där vi arbetar med hela kroppen och du tränar inte enbart med och för ditt hjärta, utan afrodansen ger en fysisk utmaning som stärker och utmanar ben, rygg och axlar. Allt i ett:-)

 

Rörlighetsträning

Det här tror vi är framtidens nya trend! En rörlighetsklass där vi använder oss av både yttre redskap och vår egen kroppsvikt.
En del rörelser är en inspiration från yoga och traditionella kroppsövningar men det finns en hel del rörelser du förmodligen aldrig gjort tidigare. Spännande eller hur!

Det är en enkel klass som utmanar din kropps flexibilitet men det kan även vara en hel del fysiska utmaningar!
Den här klassen är perfekt för dig med stela axlar, bröstrygg och stelhet i baksida, säte och höfter samt framsida lår. För dig som behöver rörlighetsträning men inte vill köra ”yoga”.

Cirkelträning

Här tränar vi stationsvis med redskap och vikter för att få det där ”lilla extra” motståndet för att träna upp vår styrka.
Fokus är styrka för hela kroppen där vi även kommer lägga in inslag av bålövningar, mao en klass som är bra för dig som vill stärka upp din core!
För att inte bli helt överraskad kan vi avslöja att klassen även kan innebär en hel del flås och är därmed bra för att träna upp sin kondition Hopp förekommer man kan göras hoppfri.

 

Bas – styrka/rörlighet

Styrka och rörlighet i ett enklare format för att fler ska kunna hänga med. Vi har anpassat nivån för att tex äldre eller de med mer begränsad fysiskt förmåga även ska kunna gå på klassen. Här jobbar vi med enklare rörelser, lägre tempo men under längre tid i momenten. En hoppfri klass men man kommer nog få upp pulsen ändå;-) Här tänker vi uthållighet, kontroll, stabilitet och de där musklerna som gör att vi får bättre balans:-)

 

Yogalates

Härlig kombination utav yoga och pilates

Yogan både stärker, ökar din rörlighet och balans

Pilates  utmanar  vår core, dvs bålstabiliteten men även vår styrka i överkroppen. 

Den här klassen kommer vara rörelser anpassade till musiken för att skapa lite mer känsla och magi. Klassen passar för dig som vill ha lite ”samma” klass att gå på en längre period eftersom vi kör samma koreografi under 8 veckor.

 

Yin yoga

Låt din facia (bindväv) får stretchas ut genom att bara vara. 

Vetenskapen visar på att orsaken till stelhet snarare sitter i vår binväv och inte i våra muskler. Yinyogan har en bättre effekt än vanlig stretch när det kommer till rörlighet

En stillsam klass som utförs både i sittande och liggande positioner där vi stannar upp i ca 3-5 min i varje position.

Passar dig som vill ge utrymme för mer lugn och stillhet. Rekommenderas starkt för dig som behöver landa och varva ner i en stressad tillvaro. Det är en klass som kan vara starkt utmanande för dig som ständigt är i farten;-) 

 

Hatha Yoga

Här sätter yogaläraren sin egen personliga prägel. Grunden är ”vanlig” Hatha yoga.

Yoga stärker, ger din kropp ökad rörlighet och utmanar ditt mentala inre fokus

Här ger vi den livsviktiga andningen ett större utrymme och extra kärlek

Yoga är stressreducerande och kan vara din väg till ökad livskvalitet samt inre balans i ett hektiskt vardagsliv

Passar alla:-)

 

Meditation

En flertusenårig teknik för att finna fokus, koncentration och ökad medvetenhet. Det handlar om att lyssna inåt, vara vaken och uppmärksam.
Det finns många meditationstekniker och hos oss kommer du att få testa på lite olika varianter där fokus kan vara på tex ett mantra, ett ljus, på din andning eller kanske en trummeditation!
Hälsofördelarna vid regelbunden meditation är många och vetenskapligt belagda. Du tränar inte enbart ditt fokus och din mentala skärpa utan det är även ett viktigt redskap för att hantera och minska stress.
Meditation minskar oro och ångest, du får bättre självkontroll, bättre minne och en ökad kreativitet. Låter som ett lyckat liv;-)
Det här skulle kunna vara ett av framtidens viktigaste verktyg i ett alltmer uppskruvat samhällstempo. I en värld där yttre faktorer alltmer drar i vår uppmärksamhet blir det extra viktigt att vi tar ansvar för att rikta vår uppmärksamhet inåt. Och det kan minsann vara en utmaning! Välkommen till ditt inre och lugnet

 

Utomhuspass

Walking Challenge – Powerwalk och styrkebaserad stationsträning. För dig som vill vara med på utomhuspass men inte vill springa. Här går vi istället i raskt tempo.

Running Challenge – Löpning och styrketräning med naturen och din kropp som redskap. Här möter vi tuffare utmaningar i löpningen genom intervallträning och tempoökningar.  

Yoga RUN – Kombination av Yoga och löpning. Passet varvas med lättare joggtempo i korta distanser med enkel yoga.

Family RUN – Här tränar hela familjen tillsammans där leken får utrymme som träningsform.

Young RUN – Löp- och styrketräning för ungdomar ca 12–16 år. Här blandas fartlek med kroppsviktsövningar som alla klarar.