ONLINETRÄNING VIA ZOOM!

Nu kan du även delta på klasser ONLINE via Zoom.

Onlineklasserna är ordinarie klasser i studion som sänds i realtid. Du hittar dem i samma bokning som övriga klasser under namnet ONLINE Yoga, ONLINE Yinyoga eller ONLINE Träning. Se vilken klass som ligger parallellt i schemat för mer specifik information om klassen.

Vänligen läs vår Zoom Online Guide nedan för instruktioner om du är ny i Zoom.

Alla klippkort gäller för vår onlineträning, vi erbjuder även ett ONLINE -klippkort till lite reducerat pris för dig som enbart går på onlineklasser eller vill komplettera ditt inomhusklippkort (Läs mer under “Kort/Priser”).

 

 

COVID-19

Vi tar hänsyn till rådande pandemi med sänkta platser på våra pass, minst 30min mellan alla klasser och genom att hålla goda hygien och städrutiner. Vi erbjuder möjligheten till träning/yoga ONLINE samt träning utomhus.

Tack för att vi hjälps åt att hålla smittan nere<3

Våra träningsklasser

Afrodans

Barfotadans till trummusik. Härligt, eldigt och fantastisk kul!

Afrodansen är en inspiration av afrikansk dans med stora, kraftfulla och fundamentala rörelser.  Det är en enkel klass där vi arbetar med hela kroppen, ibland med hopp men den kan göras helt hoppfri.

Afrodansen ger en fysisk utmaning som stärker hjärtat och utmanar ben, rygg, axlar och bål, ja hela kroppen!


Intensitet: Medel

Rörlighetsträning

Precis vad det låter som, vi tränar rörlighet!

Din rörelseförmåga är beroende av smidigheten i kroppen samt kroppens styrka och här tränar vi upp båda. Vi använder oss av mestadels vår egen kroppsvikt men ibland även yttre redskap. Rörelserna är inspirerade utifrån vår nedärvda funktion, så som vi är skapta kunna röra oss tex huksittande. Den här klassen är perfekt för dig med stela axlar, bröstrygg samt stelhet i baksida, säte och höfter. För dig som behöver bli smidigare men inte vill köra ”yoga”.


Intensitet: Lätt – medel

Cirkelträning

Här tränar vi stationsvis med redskap och vikter 

för att få det där ”lilla extra” motståndet att träna upp vår styrka och hjärtat. Fokus är styrka för hela kroppen där vi ofta varierar övningarna. 
För att inte bli helt överraskad kan vi avslöja att klassen innebär en hel del flås och är därmed bra för att träna upp sin kondition.


Intensitet: Medel – intensiv

Tabata

Tabata är intervallträning där du gör en och samma övning intensivt un under 20 sek och vilar 10 sek under 8 omgångar. Riktigt effektiv träning som utmanar kondition, styrka och explosivitet. Övningarna varierar och vi använder såväl yttre belastning (Kettlebells, hantlar) som den egna kroppsvikten. Ibland kombinerar vi Tabata med rörlighet eller core.


Intensitet: Medel – intensiv

Styrka & rörlighet - BAS

Ett “sånt” där pass som alla borde gå på!

Här tränar vi rörlighet, stabiliteten, styrka & balans.

Fokus på att få kontakt på rätt ställen, undvika överkompensation och öka kroppsmedvetenheten.

Övningarna varierar men ofta har vi ett fokus på bröstkorg, axlar, höfter och bål. Vi använder oss utav lätta vikter/redskap såsom hantlar, gummiband och yogablock och ibland enbart den egna kroppsvikt. Ett pass som passar de flesta då det alltid ges många alternativ till övningarna.


Intensitet: Lätt – Medel

Yoga & meditation

Kundalini Yoga

 Kundaliniyoga är en dynamisk yogaform där andningstekniker, meditationer, mantran och kroppsställningar används för att stärka kropp, själ och sinne. 

Här ges du verktyg som kan få dig att slappna av samt hitta lugnet och glädjen i livet. Kundaliniyogan utförs till stor del sittande och passar alla. Du behöver varken vara vig eller vältränad.


Intensitet: Lätt

Yin yoga

Yin yoga är en passiv yogaform där kroppens muskler och vävnader långsamt får stretcha ut samtidigt som vi får en skön återhämtning. Många har funnit och fastnat för yinyogan de senaste åren vilket vi tror beror på att det är en motpol till en stressig tillvaro. 

Yinyogapositionerna är enbart sittande eller liggande vilket gör den väldigt tillgänglig. Fokus på ickepresterande, att bara vara.


Intensitet: Lätt

Hatha Yoga

Ordet Hatha kommer från Ha som betyder sol och Tha som betyder måne på Sanskrit. Hathayogan syftar till att balansera dessa två energier varpå yogapositionerna är fysiska men mjukare och utförs i lite lugnare tempo än i exempelvis Ashtanga/Vinyasa yogan. Ibland stannar man även upp och håller statiskt i positionerna. 

Hathayogaklasserna kan se väldigt olika ut då yogaläraren sätter sin egen prägel. 


Intensitet: Lätt – medel

Vinyasa yoga

Vinyasa yogan är en fysisk yogaform där yoga asanas (yogapositioner) utförs i flöden/serier flera gånger om. Flödena går i lite mer tempo jämfört med den klassiska hathayogan, Vi andas oss in och ut ur rörelserna och pausar bland mellan för att känna in kroppen. 

Då vinyasa yogan är något mer utmanande än vår Hatha yoga rekommenderar vi den främst till dig med lite mer yogavana.


Intensitet: Lätt – Medel

Utomhusträning i Kålltorp/Kåsjön

Utefys jogg

Ett variationsrikt pass där vi transporterar oss genom jogg med stopp där vi utmanar kroppen med styrka-, puls och rörlighetsövningar.

Passar alla – otränade som tränade.

Utefys – Station

En mix av Styrka, puls & rörlighet där vi är kvar på samma ställe och tränar

Vi använder naturen och omgivningen runtomkring oss som redskap men ibland även gummiband. Ett variationsrikt pass där vi fokuserar på rörelseglädje och alla de viktiga delarna för en välmående kropp.  

Våra utomhusklasser finns på 2 orter; Kålltorp och Kåsjön